duminică, 13 mai 2012

Prietenul lui Socrate

Într-o zi, cineva veni la Socrate şi îi zise: 
- Ascultă, Socrate, trebuie să-ţi povestesc cum s-a purtat prietenul tău. 
- Opreşte-te, îl întrerupse înţeleptul. Ai trecut ceea ce vrei să-mi spui prin cele trei site? 
- Trei site? zise celălalt plin de uimire. 
- Da, prietene: trei site. Să vedem dacă ceea ce ai să-mi spui poate să treacă prin cele trei site. Prima este cea a adevărului. Ai verificat dacă ceea ce ai să-mi spui este adevărat? 
- Nu, am auzit povestindu-se şi... 
- Bine, bine. Dar sigur că ai trecut povestea prin cea de-a doua sită. Cea a binelui. Ceea ce vrei să-mi povesteşti, chiar dacă nu ar fi adevărat, măcar este ceva de bine? 
- Nu, nu este ceva de bine, dimpotrivă. 
- Hm, zise înţeleptul, să încercăm să ne servim de a treia sită, şi să vedem dacă este util ceea ce vrei să-mi spui.
- Util? Nu chiar... 
- Ei bine, zise Socrate surâzând, dacă ceea ce vrei să-mi spui nu e nici adevărat, nici de bine, nici util, prefer să nu-l ştiu, iar, în ceea ce te priveşte, te sfătuiesc să-l uiţi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu